زندگی نامه حضرت زینب (س)  

 

زندگینامه حضرت زینب

ولادت
ثمره ازدواج مبارک علی علیه السلام و فاطمه زهرا علیها السلام پنج فرزند به نام های حسن، حسین، زینب، ام کلثوم و محسن است.
بنابر آن‌چه که از امام صادق علیه السلام رسیده است «محسن» که آخرین فرزند زهرا بود، بر اثر تجاوز و هجوم دشمنان اسلام به خانه آن حضرت، در شکم مادر جان داد و به دنبال این حادثه دردناک و صدماتی که بر جسم فاطمه علیها السلام وارد آمد، آن حضرت بیماری شدید پیدا کرد و به شهادت رسید.
زینب، سومین فرزند مهد ولایت است که به احتمال قوی در سال ششم هجرت در مدینه چشم به جهان گشود.

.....................................................................................................................................
 پدر زینت
زینب، یعنی زینت پدر و این نامی است که خداوند برای دختری انتخاب کرد ، که با انجام رسالت خویش زینت بخش تاریخ شد و موجب افتخار و سرافرازی خاندان وحی و ولایت گشت. و این است که نام زینب در تاریخ کربلا که تاریخ جاودانگی اسلام و تشیع است، به خاطر فداکاری‌هایش، زیبا،‌درخشان و جاودانی است.
مراسم نام‌گذاری این درّ ولایت را در تاریخ این گونه می‌خوانیم:
.....................................................................................................................................
نامی آسمانی
هنگام ولایت زینب کبری، چون رسول خدا در سفر بود، فاطمه از همسرش علی درخواست کرد که نامی برای فرزندشان انتخاب کند. علی علیه السلام در جواب فرمود: من بر پدرت سبقت نمی‌گیرم، صبر می‌کنیم تا پیامبر از سفر برگردد. چون پیامبر بازگشت و خبر ولادت نوزاد زهرا را از زبان علی علیه السلام شنید فرمود: فرزندان فاطمه فرزندان منند ولی خداوند در باره آنان تصمیم می‌گیرد.
بعد از آن جبرئیل نازل شد و پیام آورد که خداوند سلام می‌رساند و می‌فرماید: نام این دختر را زینب بگذارید که این نام را در لوح محفوظ نوشته‌ام. آن گاه رسول خدا زینب را گرفت و بوسید و فرمود: توصیه می‌کنم که همه این دختر را احترام کنند، که او مانند خدیجه کبری است.
یعنی همان گونه که فداکاری های خدیجه در پیشبرد اهداف پیامبر و اسلام بسیار ثمربخش بود، ایثار، صبر و استقامت زینب در راه خدا نیز در بقا و جاودانگی اسلام از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

.....................................................................................................................................با پیامبر خدا
بنابر اینکه ولادت زینب علیها السلام در سال ششم هجری باشد و تاریخ وفات پیامبر اکرم در سال یازدهم؛ زینب بیش از پنج سال با پیامبر نبوده است و این مدت زمان، کافی است که او از اصحاب پیامبر اسلام به شمار آید. بر این مبنا کسانی که شرح حال اصحاب پیامبر اسلام را نوشته اند، نام زینب را زینت‌بخش کتاب خود ساخته‌اند......................................................................................................................................
در دامان عطوفت
این پنج سال فرصتی بود که زینب علیها السلام از تابش نور وجود پیامبر بهره گیرد و پیامبر رحمت، او را در دامان مهر و عطوفت خود نوازش کند و از جرعه‌های معرفت سیراب سازد و حدیث صبر و استقامت در دفتر وجودش بنگارد. چرا که پیامبر بر مصیبت ها و ناگواری های مسیر زندگی زینب به خوبی واقب بود و می دانست که تاب تحمل این زنج‌ها و حوادث ناگوار را تنها روحی بلند و قلبی چون کوه و دلی سرشار از عشق به خدا خواهد داشت. گویا مصیبت و سختی، با سرنوشت زینب عجین گشته و خداوند صبر و پایداری را در او جلوه‌گر ساخته است تا اسوه و الگویی برای همه پویندگان راه خدا باشد.

................................................................................................

ادامه نوشته

بهداشت

خوردن مایع ظرف شویی و دست شویی عامل اصلی سرطان است!
پس خوردن آن ممنوع است

حتما میگید ما که نمیخوریم!
شما روزانه چندین بار دستهایتان را با مایع دستشویی و ظرف ها را با مایع ظرفشویی میشورید.
مایع جذب میشه و با شستشو از ظرف جدا نمیشه و موقع پخت یا خوردن غذا ، چون گرم است از ظرف جدا و به غذا می چسبه و این مایع ظرفشویی را باغذا میل می کنیم!
اگر چند صد بار هم ظرف ها رو آب بکشید فایده ای ندارد.

و اما راه حل؛
نصف مایع ظرف شویی و دست شویی را داخل ظرف دیگری می ریزید و وبه جای آن سرکه میریزید.
به همین سادگی
عامل سرطان خون را نخورید و خانواده خود را هم از این خطر حفظ کنید.

ضمنا از شستشوی سبزیجات با چندقطره مایع ظرفشویی هم جدا اجتناب کنید چون اگه صدبار هم آب بکشید داخل بافت سبزیهاست و جدا نمیشه.بجاش با نمک خیسانده و بعد آب بکشید.
برای تازه موندن هم سرکه اضافه کنید.
.
به امید سلامتی شما

 

عکسهای هیئت زنجیرزنی متوسلین به ابالفضل(ع)


پنداشته اند كه ما ز خاموشانيم

همرنگ جماعت فراموشانيم

ما آرزوي كرب و بلا را داريم

با ياد حسينمان كفن پوشانيم

عکس های محرم

زنجیر زنی حسینیه میان محله




mianmahaleh (27)mianmahaleh (28)mianmahaleh (26)mianmahaleh (25)mianmahaleh (29)mianmahaleh (39)mianmahaleh (36)mianmahaleh (32)mianmahaleh (31)

ادامه نوشته

زنجیر زنی بیرم92




ادامه عکسها ادامه مطلب.............

ادامه نوشته

همسرم اجازه داد یک شب را با زن دیگری باشم

ارزشمندترین وقایع زندگی معمولا دیده نمیشوند و یا لمس نمیگردند، بلکه در دل حس میشوند. لطفا به این ماجرا که دوستم برایم روایت کرد توجه کنید

او میگفت که پس از سالها زندگی مشترک، همسرم از من خواست که با زن دیگری برای شام و سینما بیرون بروم. زنم گفت که مرا دوست دارد، ولی مطمئن است که این زن هم مرا دوست دارد و از بیرون رفتن با من لذت خواهد برد.

زن دیگری که همسرم از من میخواست که با او بیرون بروم مادرم بود که ۱۹ سال پیش بیوه شده بود ولی مشغله های زندگی و داشتن ۳ بچه باعث شده بود که من فقط در موارد اتفاقی و نامنظم به او سر بزنم.

آن شب به او زنگ زدم تا برای سینما و شام بیرون برویم. مادرم با نگرانی پرسید که مگر چه شده؟ او از آن دسته افرادی بود که یک تماس تلفنی شبانه و یا یک دعوت غیرمنتظره را نشانه یک خبر بد میدانست. به او گفتم: بنظرم رسید بسیار دلپذیر خواهد بود که اگر ما امشب را با هم باشیم. او پس از کمی تامل گفت که او نیز از این ایده لذت خواهد برد.

آن جمعه پس از کار وقتی برای بردنش میرفتم کمی عصبی بودم. وقتی رسیدم دیدم که او هم کمی عصبی بود کتش را پوشیده بود و جلوی درب ایستاده بود، موهایش را جمع کرده بود و لباسی را پوشیده بود که در آخرین جشن سالگرد ازدواجش پوشیده بود. با چهره ای روشن همچون فرشتگان به من لبخند زد. وقتی سوار ماشین میشد گفت که به دوستانش گفته امشب با پسرم برای گردش بیرون میروم و آنها خیلی تحت تاثیر قرار گرفته اند.

ما به رستورانی رفتیم که هر چند لوکس نبود ولی بسیار راحت و دنج بود. دستم را چنان گرفته بود که گوئی همسر رئیس جمهور بود. پس از اینکه نشستیم به خواندن منوی رستوران مشغول شدم. هنگام خواندن از بالای منو نگاهی به چهره مادرم انداختم و دیدم با لبخندی حاکی از یاد آوری خاطرات گذشته به من نگاه میکند، به من گفت یادش می آید که وقتی من کوچک بودم و با هم به رستوران میرفتیم او بود که منوی رستوران را میخواند.

من هم در پاسخ گفتم که حالا وقتش رسده که تو استراحت کنی و بگذاری که من این لطف را در حق تو بکنم. هنگام صرف شام گپ وگفتی صمیمانه داشتیم، هیچ چیز غیر عادی بین ما رد و بدل نشد بلکه صحبتها پیرامون وقایع جاری بود و آنقدرحرف زدیم که سینما را از دست دادیم…

وقتی او را به خانه رساندم گفت که باز هم با من بیرون خواهد رفت به شرط اینکه او مرا دعوت کند و من هم قبول کردم. وقتی به خانه برگشتم همسرم از من پرسید که آیا شام بیرون با مادرم خوش گذشت؟ من هم در جواب گفتم خیلی بیشتر از آنچه که میتوانستم تصور کنم.

چند روز بعد مادرم در اثر یک حمله قلبی شدید درگذشت و همه چیز بسیار سریعتر از آن واقع شد که بتوانم کاری کنم.

کمی بعد پاکتی حاوی کپی رسیدی از رستورانی که با مادرم در آن شب در آنجا غذا خوردیم بدستم رسید. یادداشتی هم بدین مضمون بدان الصاق شده بود: نمیدانم که آیا در آنجا خواهم بود یا نه ولی هزینه را برای ۲ نفر پرداخت کرده ام یکی برای تو و یکی برای همسرت. و تو هرگز نخواهی فهمید که آنشب برای من چه مفهومی داشته است، دوستت دارم پسرم.

و در آن هنگام بود که دریافتم چقدر اهمیت دارد که بموقع به عزیزانمان بگوئیم که دوستشان داریم و زمانی که شایسته آنهاست به آنها اختصاص دهیم.

هیچ چیز در زندگی مهمتر از خانواده نیست.

زمانی که شایسته عزیزانتان است به آنها اختصاص دهید زیرا هرگز نمیتوان این امور را به وقت دیگری واگذار نمود.

این متن را برای همه کسانی که والدینی مسن دارند بفرستید.

به یک کودک، بالغ و یا هرکس با والدینی پا به سن گذاشته.

امروز بهتر از دیروز و فرداهای ناشناخته است.

مدت حکومت خاتم الاوصیاء!


اگر از هر کدام از ما سوال شود که دلمان می خواهد دوران سعادت بشر چقدر باشد، احتمالاً دورانی طولانی در نظرمان می آید و حتی دوست داریم عصر باشکوه عدالت حضرت مهدی (عج) تا قیام قیامت ادامه یابد.

البته همین طور هم هست. پس از تشکیل حکومت عدل توسط دستان توانای حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه)، مردم تا زمان قیامت در سایه ی آن دولت اند. امامان یکی پس از دیگری بر مسند واقعی خویش تکیه می زنند و رهبری جهان را تا قیامت بر عهده می گیرند. حتی درباره ی حکومت امام حسین (علیه السلام) آمده است که آنقدر مدت زمامداری شان طولانی می شود که ابروهای شان چشم شان را می پوشاند. (یعنی تا زمان پیری.)

اما آنچه غالباً درباره ی آن بحث می شود آن است که مدت زمامداری حضرت مهدی (عج) چقدر است؟ کسی که دوران پر محنت غیبت را گذرانده و پرچم حقّ را در همه جا افراشته است، چقدر حکومت خواهد کرد؟

امام زمان

ادامه نوشته

سلام بر تو که هنوز تو را به تشنه لب بودنت می شناسند ,یاحسین(ع)

 

سلام بر مظلومیتت بعد هزاران سال
سلام بر تو امام حسین(ع)
سلام بر تو که هنوز تو را به تشنه لب بودنت می شناسند
سلام بر تو که یادمان رفت برای چه جنگیدی
سلام بر تو که ندانسته و دانسته تو را تنها برای خویش خواسته ایم و هر گونه که منفعت بوده از تو گفته ایم
سلام بر تو که زیر خروار ها خرافات ما جا مانده ایم
سلام بر تو که سعی کردیم با انکار تو ، خود را بزرگ کنیم
سلام بر تو که جانت را در راه دین فدا کردی و ما دین را در راه خود
سلام بر تو ای جانم....

عکسهای هیئت زنجیرزنی متوسلین به حضرت اباالفضل(ع)حسینیه میان محله بیرم

  صدشکرخدارا که عزادارحسینیم  / دائم به فغان هستیم ودر شیون وشینیم

آواره میان دو حرم مانده ایم آخر / ماعاشق ودیوانه بین والحرمینیم 

 22835556483450228975.jpg68358574576096163679.jpg

55861989748350788209.jpg54259520364551807648.jpg

ادامه عکسها درادامه مطلب.......

ادامه نوشته

مشخصات و تاریخچه مرقد امام حسین(ع)

اگر چه قبر حقيقى سيدالشهدا (ع) در دلها و قلبهاست كه بناى آن از دوران كودكى در سرزمين دل شيعيان و عاشقانش گذارده شد؛ اما مرقد شريف آن حضرت همواره از آثار و بركات متعددى برخوردار بوده است . 

ضريح مقدس و حرم مطهر امام حسين (ع) يادگارى از جان نثارى و فداكارى او و يارانش در راه خدا   مى ‏باشد. مرقدى كه جاى عترت آدميان براى ابد و دوام خواهد بود، و سزاوار است كه اين بارگاه شريف و غم‏ انگيز و شور آفرين، همواره زيارتگاه مردم جهان شده و انسانها ، فداكارى و عشق و صفا را از خفتگان اين مرقدهاى شريف ، سرمشق گيرند.

 

حرم حسين كعبه دلهاست . و اين كعبه طوافگاه زائران و قبله اميدواران و دارالشفاى دردمندان و پناهگاه توبه كنندگان و گنهكاران است.

آرى، عاشقان كويش و دلباختگان رويش ، پروانه‏ وار خود را در اطراف ضريح مطهرش گردانيده و به آتش عشق و محبت او، پر و بال خويش را مى ‏سوزانند و اشك شوق و اشتياق بر چهره و رخسار مى‏ افشانند، و بر مظلومى و مصيبتهاى او و خاندانش ناله سر مى‏ دهند براستى «اين چه شمعى است كه جانها همه پروانه اوست».

ادامه مطلب.......

ادامه نوشته

عيد غدير


عيد خجسته و پرسعادت غدير را به همه شيعيان و دوست داران امير بيان، مولاي متقيان، حضرت علي عليه السلام و به ويژه مردم ولايت مدار بيرم تبريك و تهنيت عرض مي نماييم. صحت و سلامتي تمامي رهپويان راه ولايت و عزت و پيروزي بيش از پيش مسلمين جهان را آرزومنديم.