پایان هشت سال تلاش

با توجه به اینکه بعد از هشت سال مدیریت در دبیرستان شبانه روزی و موافقت با استعفا اینحانب این وبلاگ تعطیل خواهد شد امیدوارم بتوانم در فرصتی خاطرات حضورم را در بین دانش اموزان خوابگاهی به رشته تحریر درآورم و تجربیاتی که در این مدت به دست اورده ام در اختیار مدیران جوانی که قصد حضور در این گونه مراکز را دارند قرار دهم با وجود اینکه از اموزش و پرورش به اداره ورزش و جوانان نقل مکان کرده ام و بازهم در خدمت ورزشکاران جوان و پرشور هستم باز هم خود را از پیکره اموزش و پرورش جدا نمی دانم و خدمت به دانش اموزان روستا و عشایر و حتی دانش اموزان شهرم گراش را از افتخارات این چند سال می دانم در پایان دوستانی که می خواهند با ما در ارتباط باشند ادرس سایت جدید http://gerashsport.ir/ می باشد از دانش آموزان و اولیا که این مطالب را می خوانند انتظار دارم کوتاهی و قصور یاناراحتی طی این چند سال از اینجانب دارند به بزرگواری خود ببخشند و ما را عفو فرمایند   دعاگوی شما احمد حسن نژاد

    متن استعفا مدیر دبیرستان ولیعصر (عج)                                                           

مدیریت محترم آموزش و پرورش گراش

با سلام و احترام

         اینک که به فضل خداوند در پایان هفتمین سال مدیریت اینجانب در دبیرستان ماندگارشبانه روزي، خواستگاه عالمان و نخبگان، به مدد تلاش و دلسوزی و تعهد مجموعه ی همکارانی که صادقانه به عهد همراهی و همکاریشان وفا کرده اند و این مرکز را از نظر آموزشی، اداری، مالی، تجهیزات، فضای سبز، نظافت و از همه مهمتر با سعی و کوشش در نگه داری اموال و تجهیزات و ساختمان کهن ‹‹که از مواریث فرهنگی شهر است›› آن را به سطح قابل قبولی رسانده اند، یقیناً حضور و غیبت این جانب تأثیری در گردش کاری دبیرستان ندارد از سوی دیگر چون احساس می کنم دین خود را به آموزشگاه ام ادا نموده ام، به رغم دلبستگی زیاد و علاقه همیشگی ام به مدرسه به دلایل اداري و کاری از این مسئولیت استعفا می کنم تا در چند سال باقی مانده خدمتم دوباره در کسوت معلمي به تنها کار مورد علاقه ام برگردم و به شرط بقاء حیات با همین افتخار به شرف بازنشستگی نائل شوم و در پایان این مسئولیت خدای متعال را به شهادت گرفته که در این مدت همه ی توان ناچیزم را در جهت رضای او و تلاش برای تربیت و تعلیم دانش آموزان اين دبيرستان به کار گرفته ام و برنامه های پرورشی وآموزشی ازاین دیدگاه مدیریت شده است که مدرسه در کنار تعلیم دروس نظری، مدرسه ی زندگی نیز هست و محصول او حتی در یک مملکت پر نعمت و  ثروتمند ارزش مند ترین بخش از سرمایه های ملی بلکه نگه دار، قوام و پشتوانه آن است؛ و سخن گفتن بیشتر در این راستا، نه مورد علاقه ی من است و نه زیبنده و خوش تر آن باشد که این داوری به همکارانی واگذار گردد که چندین دوره ی مدیریتی را در آموزشگاه حضور داشته اند و از کم و کیف آن مطلع بوده و هستند و هر چند نیک نامی در این سرا، مایه ی مباهات و سربلندی است اما از آنجا که هر کار و نیتی در منظر کرام الکاتبین و محضر احکم الحاکمین است ظاهر و باطن را به او واگذار و به سرافرازی در آن محکمه ی عدل امیدوارم‹‹تا چه قبول افتد و که در نظر آید›› بدیهی است تا پایان سال تحصیلی جاری و تحویل آموزشگاه به منتخب پس از خودم کماکان از هیچ تلاشی در جهت نگه داری و  انجام امور جاری کوتاهی نخواهم کرد و ضمن ارائه ی کلیه ی اطلاعات و شناخت خود از آموزشگاه، پیشاپیش برای وی آرزوی توفیق نموده و ارتقاء روزافزون سطح تربیت و تعلیم و بلند آوازه تر شدن نام زیبنده دبيرستان حضرت وليعصر را از ایزد منان مسألت دارم .در پایان مجدداً از همکاران بزرگوارم معاونین محترم پرورشی و آموزشی، و اجرايي منضبط و تلاش گر، انباردار خوب و امین، مشاور دلسوز و خیر خواه و خدمتگزاران زحمت کش که همواره ثابت قدم و استوار در اداره مدرسه سهیم بوده اند سپاس گزار و قدردانم و برای فرد فرد آنان خیر و برکت و سلامت آرزو  می کنم و از مدیران اداره ی متبوع در گذشته و حال و از مسئولین دوائر آموزش و پرورش که در این سال ها کمال همکاری را با من داشته اند تشکر می کنم و از همکاران کادر آموزشی که همچون گذشته در این دوره ی هفت ساله نیز دانش آموزان دبيرستان را از نعمت هدایت و تعلیم خویش بهره مند ساخته اند و از مدیران متوسطه که با این جانب همکاری صادقانه داشته اند صمیمانه و خاضعانه سپاس گزاری می کنم و برای معدود کسانی که با هر هدفی و در هر فرصتی در تضعیف و تخریب ما کوشیده و خاری در راه افکنده اند به تأسی از آموزه های دینی و اخلاقی، دعا می کنم که خدایشان از عمر برخوردار بدارد و هر گلی در باغ وصلشان بشکفد بی خار باشد. مقتضی است در صورت صلاحدید مراتب فوق به منظور عرض ارادت سپاس گزاری و خداحافظی این جانب به کلیه دوائر آموزش و پرورش و آموزشگاه های متوسطه شهرستان ارسال گردد.

احمد حسن نژاد

مدير دبيرستان شبانه روزي وليعصر(عج)

كسب قهرماني در دو وميداني توسط دانش آموزان دبيرستان

  به ابتكار كارشناس تربيت بدني و همكاري مديران مدارس مديريت آموزش و پرورش شهرستان گراش ، درهفته تربيت بدني ، يك دوره مسابقات دو صحرا نوردي براي دانش آموزان مدارس گراش برگزار شد .

به گفته دهقاني (كارشناس تربيت بدني آموزش و پرورش گراش )در اين دوره از مسابقات تعداد ۵۰ نفر از دانش‌آموزان دوره ابتدايي ، ۴۰ نفر از دانش آموزان متوسطه دوره اول و ۲۵ نفر از دانش آموزان متوسطه دوره دوم حضور داشتند كه در نهايت نتايج زير به دست آمد :نفر اول : ميثم پورشمسي از شبانه روزي حضرت وليعصر (عج) نفرات دوم مشتركا : فرزاد سالاري از سيدالشهدا (ع) و محمد رضا آذربار از شبانه روزي وليعصر (عج) نفر سوم : غلامرضا اعتمادي فرد از سيدالشهدا (ع) 

لازم به ذكر است كه داوران اين دوره مسابقات آقايان : محسن افشار ، مهدي كهندلي ، سيد حسن مدني ، وحيد نگهداري ، حسن پورشمسي ، عباس رحمانيان و مجتبي رحمانيان بودند .

بازديدمديركل آموزش وپرورش فارس از شبانه روزي گراش

 مديركل آموزش وپرورش استان فارس جناب آقاي آذري و به همراه آقاي درويشي رياست اداره آموزش وپرورش و آقاي مهروري مديريت سابق اداره گراش و اعضاي آن اداره از دبيرستان شبانه روزي حضرت وليعصر بازديد نمودند و ذر جريان فعاليتها اين واحد اموزشي قرارگرفته و نشستي صميمي با دانش آموزان خوابگاهي داشتند

گفتگوی خواندنی  با رتبه249کنکور ازدبیرستان ولیعصر(عج) گراش

گفتگوی خواندنی گراش نما با رتبه249کنکور از گراش از ابتدا هدفم رشته نفت بود/شب کنکور به تماشای فوتبال پرداختم/ توکل به خدا تاثیر زیادی در موفقیت دارد مهدی قاسمی دارنده رتبه249کنکور رشته علوم ریاضی، متولد 1374 شهر گراش می باشد که دوران متوسطه خود را در دبیرستان ولیعصر(عج) گراش گذرانده است گراش نما:آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها یا همان کنکور خودمان بقدری جایگاه مهمی در کشور ما پیدا کرده است که حتی آنهایی هم که به هر دلیل در آن شرکت نکرده‌اند بدشان نمی‌آید درباره خبرهای جالب و حاشیه‌ای آن بیشتر بدانند. صحبتهای افرادی که توانسته‌اند در این آزمون چند صد هزار نفری رتبه های خوب کسب کنند نیز حتماً جزء همان اخبار و حاشیه‌های جذاب کنکور است. یکی از رتبه های سه رقمی و برتر کنکور امسال، مهدی قاسمی دارنده رتبه249کنکور رشته علوم ریاضی، متولد 1374 شهر گراش می باشد که دوران متوسطه خود را در دبیرستان ولیعصر(عج) گراش گذرانده است؛ پدرش شغل آزاد دارد و مادرش نیز خانه دار است.به اتفاق استاد ناصری از ایشان دعوت نمودیم با آغوش باز دعوت ما را پذیرفت و به سوالاتمان پاسخ گفت. ماحصل این مصاحبه تقدیم شما بینندگان و مخاطبان گرامی می شود: چند برادر و خواهر هستید؟ آنها چه می کنند؟ دوبرادر و یک خواهر هستیم ،رادرم در دوره دبیرستان مشغول به تحصیل است. چه شد که رتبه ای دو رقمی از آن خودتان کردید؟ مهمترین دلیل پس از لطف خداوند تلاش خودم باعث موفقیتم شد.راهنمایی برخی از دبیران، محیط خوب خانواده و رقابت با همکلاسی ها نیز تاثیر خودشان را داشتند. چقدر درس می خواندید؟ بعد از اتمام سال سوم بعد از یک مسافرت یک هفته ای شروع به خواندن کردم،خوشبختانه من عادت به مطالعه طولانی مدت داشتم بعضی ها طولانی نمی توانند درس بخوانند ومی گفتند تو چجوری درس می خونی.در کل هفته ای 55ساعت درس می خواندم. شب کنکور چکار کردید؟ ابتدا از روز قبل از کنکور بگویم. روز قبلش دینی خواندم البته اگر نمی خواندم بهتر بود چون استرسم را بیشتر کرد، ظهرش را خوابیدم ولی خوابم نبرد، عصرش رفتم منزل عمه پدرم چون بزرگتر فامیل بود خواستم برایم دعا کند، بعد از آنجا به قدمگاه حضرت ابوالفضل رفتم و به حضرت عباس(ع) متوسل شدم.اول غروب بود که به خانه برگشتم، تیم پیروزی بازی داشت ونشستم فوتبال نگاه کردم، بعد از بازی حول حوش ساعت نه و نیم بود سعی کردم تنها باشم وبه کنکور هم فکر نکنم،سعی کردم زود بخوابم ولی به این راحتی ها خوابم نبرد ولی صبح روز کنکور خیلی زودتر از آن چیزی که فکرش را می کردم بیدار شدم،سپس با مادرم به حسینیه محل برگزاری کنکور رفتیم خیلی زود بود ویک نفر بیشتر هنوز کسی نیامده بود. زمانی که متوجه شدید چنین رتبه ای بدست اورده اید چه احساسی داشتید؟ با توجه به کنکوری که دادم فکر نمی کردم زیر 300 شوم.دوستم خبر داد رتبه ها آمده او رمزم را داشت و رتبه ام را نگاه کرده بود ولی کفتم رتبه ام را نگوید ولی به صورت کلی گفت خوب شدی آن وقت بهش طنگ زدم و گفت249 شدی.همان لحظه فقط پدرم منزل بود او خیلی خوشحال شد بعدش با شور شوق خاصی خبرش را به مادرم دادم. شبش به دفتر هفت برکه رفتیم و تا ساعت 7 صبح خوابم نبرد. چقدر به شانس در موفقیت اعتقاد دارید و بگویید رمز موفقیتتان چیست؟ به شانس اعتقاد دارم ولی شانس را صلاح خداوند برای یک فرد تعریف می کنم.رمز موفقیتم را بعد از الطاف خداوند،زحمات خانواده، تلاش های خودم وایجاد انگیزه مکرر از سوی یکی از دوستانم می دانم. چه رشته و چه دانشگاهی را برای تحصیل انتخاب کردید؟ مهندسی نفت دانشگاه صنعت نفت و بعد از آن عمران دانشگاه شیراز و علم وصنعت چرا دانشگاه صنعت نفت را انتخاب کردید؟ به خاطر مزایی که تحصیل در آن دانشگاه دارد. از کی به مهندسی نفت علاقه داشتید؟ دلیلش چیست؟ به دو رشته خیلی علاقه دارم یکی مهندسی نفت و دیگری فیزیک هسته ای، البته بین چند رشته دوگانگی داشتم ولی از زمانی که به خواندن برای کنکور شروع کردم هدفم را برای نفت دانشگاه صنعت نفت گذاشتم. چه تصوری از رشته مهندسی نفت در ذهن دارید؟ بسته به شرایط کشور و مزیت هایی که کشور در اختیار می گذارد نفت را انتخاب کردم و قطعا آینده کاری و برخی مسائل دیگر نیز برایم مهم است. قصد دارید تا چه مقطعی ادامه تحصیل بدهید؟ احتمال زیاد فوق لیسانس چون با توجه به شرایط خانوادگی برایم امکان پذیر نیست که بلافاصله پشت سر هم دکترا بروم چه تصوری از آینده خودتان دارید؟ امیدوارم هر چه آرزو دارم و خدا برایم مصلحت می داند برایم پیش بیاید در این مسیر نقش خانواده چقدر بوده است؟ خیلی زیاد نقش دبیران خود را در کسب این رتبه چگونه ارزیابی می کنید؟ قطعا نقش داشتند ولی نه همه دبیران ولی می توانم بگویم چند تن از دبیران تا 50 درصد در موفقیتم نقش داشتند. فکر می کنید وارد دانشگاه هم که شوید بتوانید جزء نفرات برتر باشید؟ انشاالله. تمام تلاش خودم را می کنم. در آزمون سراسری در کدام درس ها بیشترین و کمترین درصد کسب کردید؟ بیشترین درصد فیزیک و پایین ترین هم زبان خارجه. فکر می کردید رتبه زیر 1000 بشوید؟ ابتدا که برای کنکور می خواندم فکر نمی کردم ولی بعد ها مصمم شدمرتبه زیر 1000 کسب کنم. موسسات آموزشی و آزمون های آزمایشی چقدر تاثیر دارد؟ در کلاس های کنکور تیزهوشان لار شرکت کردم واگر بگویم تاثیر ندارد بی راهه گفته ام و مزیت آزمون هم این است که برنامه مشخصی به آدم می دهد. توی مدرسه بچه زرنگ درس خوان بودید یاکارهای غیر درسی هم انجام می دادید؟ تا سال سوم در کارهای غیر درسی خیلی فعال بودم، بعد از آن دیگر نه. برنامه تان برای دانشگاه چیست؟ اگر شیراز یا تهران قبول شوم با توجه به حضور فامیل شاید بتوانم کارهای دیگری در کنار درس انجام دهدم ولی اگر صنعت نفت اهواز قبول شدم فقط به درس خواهم پرداخت. اگر دانشگاه نمی رفتید چه برنامه ای داشتید؟ قطعا می رفتم دوبی. آیا در طی تحصیل درسی بود که شما با ان مشکل داشته باشید و بعد بتوانید چالشتان را با ان حل کنید؟ آنچنان مشکلی نداشتم و خوشبختانه هم در دروس خفظی وهم دروس محاسباتی خوب بودم. چند درصد از زمان مطالعه خود را صرف عمومی ها وچه مقدار را به اختصاصی ها اختصاص می دادید؟ 75درصد تخصصی 2 25 درصد عمومی به نظر شما چه رابطه اي بين توكل به خدا و پایبندی به احکام دین در ایجاد موفقيت وجود دارد؟ به شدت اعتقاد دارم توکل به خدا تاثر زیادی در موفقیت آدم دارد. اگر به شما پیشنهاد ادامه تحصیل در کشورهای خارج از ایران بدهند، عکس العمل شما چه خواهد بود؟ قطعا می روم، اگر نفت بیاورم وشرایط مهیا باشد می روم چه توصیه ای به داوطلبان کنکور دارید؟ کسانی که الان سال سوم هستند مهمترین هدفشان را بگذارند امتحانات نهایی و بچه های سال چهارم که این سال سال زندگی شان است هرچه در توان دارند بگذارند. اهل بازیگوشی هستید؟ نه زیاد،تنهایی را به در جمع بودن ترجیح می دهم. تفریحتان چیست؟ ورزش می کنید؟ تا قبل از سال سوم دبیرستان فوتبال زیاد بازی می کردم و عضو تیم هم بودم ولی الان به جرات می توانم بگویم که کم تحرکترین آدم روی زمین هستم. آخرین فیلمی که دیدید چه بود؟ دو هفته پیش فیلمی را دیدم ولی اسمش یادم نیست. آخرین کتاب غیر درسی که خواندید چه بود؟ چندان اهل مطالعه کتاب های غیر ردسی نیستم ولی اگر وقت گیرم بیاید کتاب های تاریح را ترجیح می دهم. رابطه تان با موسیقی چطور است؟ عالی،به موسیقی پاپ زیاد علاقه دارم. چه آرزویی دارید؟ در آینده زندگی خیلی خوبی داشته باشم. و کلام آخر؟ به شدت از خانواده خودم تشکر می کنم،در موفقیتم مدیون خیلی ها هستم از جمله بسیاری از دوستان عزیزم بویژه مجید زارعی، علی انصاری و تمام کادر آموزشی که از اول ابتدایی تا حال برایم زحمت کشیدند.

فرم عضویت در مدرسه

دانش آموزان عزيز جهت رفاه شما و مشكلات ناشي از دوري مسافت ثبت نام اينترنتي فعال شده است شما مي توانيد ابتدابه فرم ثبت نام وارد شويد و اطلاعات خود را ثبت كنيد و كليد ثبت نام را بزنيد تا ثبت نام اوليه انجام گردد سپس براي ثبت نام نهايي همراه با 12قطعه عكس و فيش هزينه غذايي به دبيرستان مراجعه نماييد 

توجه ثبت نام نافص دليل بر انصراف ازامكانات خوابگاه است

 

جهت ورودبه فرم ثبت نام كليك نماييد

دریافت نرم افزار ثبت نام آنلاین

نرم افزار ثبت نام دانش آموزان

این نرم افزار توسط مدرسه ساخته شده است و این قابلیت را دارست که دانش آموزان بدون مراجعه به مدرسه، به صورت آنلاین در منزل خود و با استفاده از این نرم افزار ثبت نام کنید.

امکانات این نرم افزار:

  1. ثبت نام به صورت آنلاین
  2. نیاز نداشتن به اینترنت پر سرعت
  3. بدون نیاز به نصب
  4. کم حجم بودن
  5. طراحی زیبا و گرافیکی
  6. سرعت زیاد
  7. ثبت نام بدون محدودیت دانش آموزان
  8. امنیت بالا
  9. دارای فرم تماس با ما
  10. دارا بودن تابلو اعلانات(در این قسمت موارد مهمی نوشته شده است که در صورت رعایت نکردن مسئولیت آن بر عهده خود دانش آموز است.)

برای اینکه بتوان دانش آموزان ثبت نام شده را کنترل نمود به همراه این نرم افزار، یک نرم افزار دیگر که در مدرسه وجود دارد که مدیر و معاون می توانند دانش آموزان را کنترل کنند.

جهت ثبت نام بر روي گزينه دريافت نرم افزاركليك كنيد و باتكميل مشخصات نسبت به ثبت نام اقدام نماييد

دریافت نرم افزار ثبت نام آنلاین

سایت انتخاب رشته کنکور سراسری که مورد تأیید وزارت آموزش و پرورش

سایت انتخاب رشته کنکور سراسری که مورد تأیید وزارت آموزش و پرورش است، راه‌اندازی شد. خبرگزاری فارس: سایت انتخاب رشته مورد تأیید وزارت آموزش و پرورش راه‌اندازی شد به گزارش اخبار20 به نقل از خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، با توجه به نیاز داوطلبان کنکور سراسری به مرکز مشاوره مورد تأیید وزارت آموزش و پرورش که بتواند نیازهای مخاطبان را به صورت کامل پاسخ داده و اطلاعات کنکور سراسری را به دانش‌آموزان سراسر کشور به شکل یکسان ارائه دهد، سایت انتخاب رشته 93 راه‌اندازی شد. این سایت به نشانی اینترنتی www.entekhabreshte93.ir است و هر دانش‌آموزی می‌تواند مستقیماً با مراجعه به آن و ثبت‌نام به همراه یکی از والدین خود در همایش‌ها و کارگاه‌های آموزشی انتخاب رشته شرکت کند.

جزئیات شرایط پذیرش ۱۲ هزار دانشجو به روش بومی در دانشگاه فرهنگیان

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان با اشاره به پذیرش ۱۲ هزار دانشجو در دانشگاه فرهنگیان گفت: امسال پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان به روش بومی است. نعمت الله موسی پور در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم در پاسخ به این پرسش" انتخاب رشته داوطلبان کنکور آغاز شده، امسال شرایط و ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان به چه صورت است؟ " اظهار داشت: امسال حدود ۱۲ هزار نفر در دانشگاه فرهنگیان به روش بومی گزینی پذیرش می شوند. وی افزود: پذیرش بومی دانشجو در دانشگاه فرهنگیان باعث می شود تا دانشجو معلمان پس از فارغ التحصیلی در مناطق مرتبط با زندگی خود مشغول به کار شوند که این موضوع منجر به افزایش ماندگاری نیرو در آموزش و پرورش می شود. ** پذیرش دانشجو بر اساس بوم معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: براساس برآوردهایی که آموزش و پرورش از نیازهای خود در رشته های مختلف داشته است، اعلام کردیم که برای کدام رشته ها، مناطق و استان ها به معلم نیاز داریم و این موضوع در دفترچه کنکور امسال ذکر شده است که متقاضیان طبق نیاز و شرایط خاص بر اساس قاعده کلی بوم که در سازمان سنجش تعریف شده یعنی محل تولد و ۳ سال آخر تحصیل در دانشگاه فرهنگیان پذیرش می شوند. موسی پور بیان کرد: در گذشته نیز به نوعی به صورت بومی اقدام به پذیرش دانشجو می کردیم که امسال بومی گزینی دانشجو را به طور دقیق تر اجرا خواهیم کرد مثلاً در استان کرمان که گستردگی جغرافیایی وسیعی دارد نمی توانیم دانشجو معلمان را در پردیس های دانشگاهی شمال استان کرمان جذب کرده و پس از فارغ التحصیلی آن ها را برای کار به مدارس جنوب استان کرمان بفرستیم. معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان افزود: امسال در بحث پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان به عوان مثال به طور دقیق مشخص کرده ایم که در رشته دبیری ریاضی در جنسیت خانم در شهرستان جیرفت دو نفر دانشجو معلم جذب خواهیم کرد، این موضوع منجر به آن می شود که نیازهای آینده را برآورد کنیم و این امکان را به مخاطبان می دهد تا با تسلط دقیق تری انتخاب رشته خود را انجام دهند. ** شرایط پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان وی درخصوص سایر شرایط پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان گفت: معدل بالای ۱۵ و شرط رتبه در پذیرش دانشگاه فرهنگیان تأثیرگذار است و امسال با روش بومی گزینی، رقابت داوطلبان را در داخل بوم ها خواهیم داشت اما اگر در بومی تعداد افراد متقاضی کم باشد تصمیمات دیگری اتخاذ خواهیم کرد به عنوان مثال برای تکمیل ظرفیت از بوم های همجوار استفاده خواهیم کرد. موسی پور با اشاره به ورود دانشجو معلمان از بهمن به دانشگاه فرهنگیان عنوان کرد: در تلاش هستیم تا زمان ورود دانشجو معلمان به دانشگاه فرهنگیان را به مهر منتقل کنیم، چرا که در این صورت، دانشجو معلمان پس از فارغ التحصیل شدن بلافاصله می توانند از مهر و آغاز سال تحصیلی کار خود را در مدارس آغاز کنند. معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: امسال دانشگاه در مقطع کارشناسی در ۱۵ رشته پذیرش دانشجو دارد که از این رشته ها یک رشته مخصوص کودکان استثنایی و یک رشته با عنوان آموزش ابتدایی مخصوص مقطع ابتدایی است و سایر رشته ها نیز به دوره اول و دوم متوسطه مرتبط است.

نحوه ثبت نام در مدرسه شبانه روزي

باسلام خدمت كاربران عزيز در جواب متقاضيان ثبت نام در اين واحد آموزشي لازم به توضيح است كه كارشناسان مدارس متوسطه استان تعيين سهميه مي نمايند و به آموزش وپرورش شهرستانهاي استان فارس ابلاغ مي نمايند و اين مناطق با توجه به سهميه تخصيص يافته و شرايط دانش آموز معرفي نامه به متقاضي جهت ثبت نام به آموزش و پرورش شهرستان گراش و دبيرستان شبانه روزي داده خواهد شد لذا جهت اطلاع از شرايط و سهميه به كارشناسي اموزش متوسطه منطقه خود جهت كسب اطلاع مراجعه نماييد در ضمن كمك هزينه غذايي دانش اموزان بعدا مشخص خواهد شد


گزارش کامل پدافند غیر عامل شهرستان گراش-دبیرستان ولیعصر





این رزمایش یکی از مراسماتي بود که با همکاری ناحیه مقاومت بسیج، بسیج دانش آموزی، هلال احمر، آتش نشانی، نیرو انتظامی، آموزش پرورش در مرسه شبانه روزی حضرت ولی عصر راس ساعت 9 آغاز گردید.

در این مراسم مسئولان سیاسی ،نظامی، اداری و امدادی شهرستان حضور داشتند و این مراسم را مشاهده کردند.

ساعت 9 با اعلام وضعیت قرمز، دانش آموزان در مکانهای امن که قبلا آموزش دیده بودند، پناه گیری کردند.

بعد از حمله هوایی فرضی و آتش زدن مکان هایی از سطح منطقه، اعلام وضعیت سفید شد، مامورین نیرو انتظامی برای برقراری امنیت وارد محوطه شدند، مامورین آتش نشانی، آتشها را خاموش کردند. امدادگران هلال احمر و امدادگران بسیج به مصدومین رسیدگی کردند، در حین رزمایش، بسیج دانش آموزی با پلیس در برقراری نظم منطقه حمله شده، همکاری کردند.

در پایان این مراسم، سرگرد مفتاح( فرمانده سپاه گراش)  سخنانی درباب اهمیت پدافند غیر عامل ارائه کردند  و دانش آموز حسن نژاد، بیانیه سازمان بسیج دانش آموزی را قرائت کرد.

گرد همایی مدیران مدارس شبانه روزی جنوب فارس در لارستان


گردهمایی مدیران مدارس شبانه روزی شهرستان های لار- خنج- قیروکارزین – گراش – جویم و اوز با حضور قاسمی کارشناس مدارس شبانه روزی استان در لارستان برگزار شد.

به گزارش صبح لارستان به نقل از روابط عمومی معاونت اداره کل ومدیریت آموزش وپرورش لارستان  گردهمایی مدیران مدارس شبانه روزی شهرستان های لار- خنج- قیروکارزین – گراش – جویم و اوز با حضور قاسمی کارشناس مدارس شبانه روزی استان- بیژنی معاون مدیرکل و مدیر آموزش وپرورش لارستان- امینیان معاون آموزشی اداره وتمامی مدیران مدارس شبانه روزی شهرستان های یادشده در آموزشگاه نرجس خاتون لار برگزار گردید.

ابتدای جلسه بیژنی معاون مدیر کل ضمن عرض خیر مقدم به مدعوین محترم از تلاش شبانه روزی این عزیزان در این پست خطیر قدر دانی نمود در ادامه قاسمی کارشناس مدارس شبانه روزی استان مطالبی پیرامون قوانین ومقررات حاکم بر مدارس شبانه روزی بیان داشتند ویادآورشدند که اساسنامه ی مدارس شبانه روزی مصوبه ی شورای عالی آمزش و پرورش می باشد واین نشان از اهمیت این نوع مدارس است وهمچنین تمامی مدارس شبانه روزی جزء مدارس خاص به حساب می آیند ومدیران این مدارس ضمن تعامل با اداره خودشان مختارند نیروهای خودر ا گزینش کنند.

ایشان همچنین به اهمیت وحساسیت پست سرپرستی این گونه مدارس اشاره نمود و نیز  کار مدیران مدارس شبانه روزی را سخت تروخطیر تر ازسمت های دیگری چون فرمانداری و ریاست ادارات و...دانستند.

درپایان نیز هریک از مدیران محترم خواسته ها وپیشنهادات خودرا در جهت اداره ی بهتر مدارس خود بیان داشتند

 

تصويري به مناسبت ايمني از زلزله مكان دبيرستان شبانه روزي


به بهانه بارندگي اخير

يكي از روزهاي باراني و دانش آموزان مدرسه لطافت هوا و بارندگي را تجربه مي كنند

حضور مسولين ادارات گراش در دبيرستان شبانه روزي


نتايج كنكور 1392دبيرستان وليعصردر اولين روز اعلام نتايج


امروز، چهارشنبه ۲۰ شهریورماه، یک‌روز زودتر از موعد مقرر، نتایج آزمون سراسری توسط سازمان سنجش اعلام شد.

اين اسامي دانش آموزان روزانه از سايتهاي گريشنا و رويدادشهر گرفته شده و بقيه دانش آموزان  شبانه طي چند روز آينده اطلاع رساني خواهد شد

حمید یحیی‌پور در رشته پزشکی دانشگاه جهرم پذیرفته شده است.

مصطفی شکاری، کارشناسی مکانیک، شبانه، جهرم

میثم نیساری، پرستاری، دانشگاه علوم پزشکی  بندرعباس

رضا عباسی، علوم تربیتی، فرهنگیان (پردیس شهید رجایی) شیراز


شروع برنامه‌ریزی برای سال تحصیلی موفق‌


شروع برنامه‌ریزی برای سال تحصیلی موفق‌
 شروع سال تحصیلی و مهرماه به گونه‌ای به هم آمیخته‌اند كه از هر منظری به آن بنگریم، نتیجه تغییر و تحول و دستیابی به موفقیت را می‌تواند به همراه داشته باشد. شروع سال تحصیلی نقطه اشتراك و محور اصلی تمام نگاه‌ها به ماه مهر است.
از دید خانواده‌ها، معلمان و دانش‌آموزان و متولیان امر تعلیم و تربیت این نگاه‌ها جداگانه تفسیر می‌شود، اگر از دیدگاه برنامه‌ریزی كه نگاهی درون سازمانی است، بخواهیم از درون كلاس درس به مهرماه بنگریم، این بررسی بیشترین برنامه را بر دوش معلم قرار می‌دهد تا در یك برنامه‌ریزی مشخص و تدوین شده هم نگاه دانش‌آموزان را به آغاز سال تحصیلی متحول سازد و هم برنامه‌ای در اختیار معلم باشد برای انجام فعالیت در طول سال تحصیلی.

بیشترین تاثیر این فعالیت، این است كه روزمرّگی و یكنواختی را از كلاس درس جدا می‌كند و بازتاب آن هم كل مجموعه تعلیم و تربیت و حتی خانواده دانش‌آموزان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

از جمله محورهای اصلی این برنامه‌ریزی كه از سوی معلمان در كلاس قابلیت اجرایی دارد و از طرحی خاص بهره‌گیری می‌شود، می‌توان به مراحل زیر اشاره كرد:

شناسایی دانش‌آموزان: اگرچه لزوما تمام معلمان، دانش‌آموزان خود را در طول سال تحصیلی می‌شناسند و نسبت به آنها شناخت پیدا می‌كنند، اما شناسایی آنان در شروع سال تحصیلی، معلم را به آن هدف نهایی (تحول در كلاس)‌ بیشتر نزدیك می‌سازد. قبل از ورود به كلاس و ارائه آن به دانش‌آموزان برای تكمیل كردن، زیربنای شناخت اولیه از مخاطبان تدریس در كلاس می‌تواند قرار گیرد.

بیان انتظارات: با چه هدف و برنامه‌ای در كلاس حاضر شویم؟ برای رسیدن به این اهداف چه انتظاراتی از دانش‌آموزان داریم؟ شناخت این اهداف و انتظاری كه از دانش‌آموزان می‌رود، بازخوردش در كلاس درس نوعی هدفمندی و رسیدن به اهداف تربیتی و آموزشی است. در چنین صورتی است كه دانش‌آموزان برای ورود به این كلاس و این ساعت درسی برنامه‌ریزی می‌كنند و منفعل و بی‌هدف در كلاس حاضر نمی‌شوند.

اهمیت به اصول اخلاقی و ارزش‌ها: بیشتر دانش‌آموزان، كلاس منظم و مقید به اصول اخلاقی و تربیتی را بیشتر می‌پذیرند. دلیل آن هم پیوندی است كه بین علم، دانش، آموختن، رشد و اعتلای ارزش‌های فطری انسان‌ها وجود دارد.

اگر محیط كلاس درس با كمك معلم و دانش‌آموزان به محیطی تبدیل شود كه شخصیت مطلوب اجتماعی و انسانی نوجوانان و جوانان در آن به محو مطلوب رشد كند، از این طریق بسیاری از آسیب‌های اجتماعی خود به خود از صحنه جامعه رفع خواهد شد.

برنامه‌ریزی در مطالعه و تدریس: شاید بیشترین میزان افت تحصیلی در نظام آموزشی در پایان هر سال تحصیلی به این دلیل باشد كه دانش‌آموز در تحصیل خود از هیچ برنامه‌ریزی در طول سال بهره نمی‌برده است. دانش‌آموزانی كه به گونه‌ای در كنكور موفق می‌شوند و در تحصیلات خود به اهدافشان می‌رسند، این امر دلیل وجود یك برنامه مشخص در زندگی تحصیلی‌شان است.

هر معلمی متناسب با آنچه تدریس می‌كند، می‌تواند توصیه برنامه‌ریزی درسی را به فراگیران خود داشته باشد. در این برنامه‌ریزی، كیفیت مطالعه، روش مطالعه، بازخوانی و رفع مشكلات و زمان مطالعه از اهمیت برخوردارند.

زمان ثبت نام 92-93

قابل توجه دانش آموان دبيرستان وليعصر (عج) زمان ثبت نام داخلي مدرسه از تاريخ 2شهريور تا 10شهريور مي باشد

لطفا دانش آموزان اطلاع رساني كنند/واحد فن آوري دبيرستان

محمد جواد فرجي مسوول گروه رسانه دبيرستان

بعداز تمام شدن دوره تحصیلی و شروع دوباره وبلاگ نویسی محمد جواد فرجی با ساختن وبلاگی درباره عدالت و حقوق اجتماعی و انتقاد از شرایط بد آن با عنوان ( بی داد )  فعالیت وبلاگ نویسی خود را از سر گرفت(طي هماهنگي هاي به عمل آمده مقرر شد در تابستان وبلاگ رسانه وليعصر با تلاش مضاعف به كار خود ادامه دهد)

يک سکانس زيبا در فيلم آرتور

محمد جواد فرجي مدير رسانه دبيرستان وليعصر

شعري از دانش آموز دبيرستان در رابطه با نماز


نماز پل بین محدود و بی نهایت

باغ را آب زنید ، بر هوا عطر زنید

خواب را رام کنید ، تا خدا اذن دهد

شیر را باز کنید ، چهره را تر کنید

رو به آن گنبد فیروز رنگ ، خواهش پاکی طینت بکنید

دست چپ را کاسه ی آب کنید ، دست راست را به آبی ها پاک کنید

دست چپ را چنان و سر وپا را مسح کنید

تکبیرة الاحرام را همچو سرو   سر  و پا عزت ، بر زبان جاری کن

حمد و آن سوره ی پر در و دوا ، به زبانی خا لص بر زبان جاری کن

کمرت را خم کن ،

نه برای آدم که برای بی نهایت گستر

سجده ات را چنین بپا کن :

تنها انگار خدا را بینی

سجده اول را ، معنی کن : که انگار تو خاکی بودی

بردار سرت از سجده همچو آن روز که در دنیا پا بنهادی

سجده ی دوم را روز مرگت پندار

که چه سان در خاک شدی

لا حول و لا قوة الا  را همان روز قیامت بینی ،

که تو را رو سفید محشور کنند

دست را غنچه کن و باز گدایی خداییش کن وهیچ شرمی به دلت راه مده

تا به پایان آمد این سیر و سفر

تو سلامی به خاتم و آل عبا و همه  پاکان بفرست

و نمازت را به ذکری ز بانو مزین گردان و در آخر صلوات

« اللهم صل علی محمد و آل محمد »


ابراهیم نجاتی عمله

دوم تجربی


مشقت کودکان در یک مدرسه روستایی اندونزی برای عبور از رودخانه.

تصاویر : مشقت کودکان در یک مدرسه روستایی اندونزی برای عبور از رودخانه.
 
 
کودکان در این مدرسه روستایی در اندونزی برای عبور از رودخانه، با مشقت زیادی روبرو هستند.

 

مصاحبه محمد خواجي دانش آموز دبيرستان وليعصر با نشريه افسانه

شعبده‌باز جوان از نگاه مردم می‌گوید+ گزارش تصویری

محمد خواجی ۱۸ ساله است و ۸ سالی می‌شود که به تردستی علاقه‌مند است و کار خود را شروع کرد. محمد را دهه فجر امسال بیشتر در جشن‌های این ایام خواهید دید. خبرنگار گریشنا از کارهای این جوان علاقه‌مند به  متعجب کردن می‌نویسد.

چرا شعبده‌بازی چیه شد که به این هنر رو آوردی؟
حدود ۸ سال پیش یکی از اقوام در مهمانی چهار تا قند را زیر پارچه جابه‌جا کرد. آن موقع برایم خیلی عجیب و جالب بود و فکر کردن راجع به این موضوع باعث شد به این هنر علاقه مند شوم.

در گراش به جز خودتان کسی دیگر هم علاقه‌مند است و کار می‌کند؟
بله دوست عزیزم محمد جهاندیده که در جامعه مجازی اچم نت با هم آشنا شدیم و تا به حال خیلی پیشرفت زیادی داشتیم و ایشان بیشتر کارهای تردستی انجام می‌دهند مثل کار با وسایل روی صحنه.

کسب در آمد هم دارید؟
تا حدودی کم و بیش

برخورد مردم نسبت به کارتان چطور است؟
در مقابل کار من مردم دو دسته هستند. عده‌ای با تمام وجود حمایت می‌کنند ولی عده‌ای چون فکر می‌کنند این کار خلاف شرع است. قصد دارند جلوی کارم را بگیرند که اکثر این افراد رو قانع کرده‌ام که این کار چیزی جز سرگرمی نیست.

درشعبده بازی به دنبال چی هستید؟
شعبده بازی جزیی از زندگیم شده و دوست دارم با هنرم مردم مخصوصا کودکان و نوجوانان را سرگرم کنم.

مثل این که شعبده‌بازی شاخه‌های گوناگونی دارد علاقه شما بیشتر به چه نوع شعبده‌بازی است؟
اگر شما اسم شعبده بازی بیاورید ذهن مردم می‌رود سمت کلاه و خرگوش و دستمال‌های رنگی. ولی در راستای همه‌ی علوم هنر شعبده‌بازی هم پیشرفت کرده اس٫ دیگر زمان دستمال‌های رنگی به پایان رسیده امروزه شعبده‌بازی موفق است که بتواند با ذهن تماشاچی بازی کند. البته غیبت و ظاهر کردن جای خود دارد ولی من بیشتر در زمینه ذهن‌خوانی کار می‌کنم. تا به حال که کارم خوب گرفته و موجب تعجب مردم شده است. هیپنوتیزم هم جایگاه ویژه‌ای در زمینه شعبده بازی دارد.

هدف از انتشار مجموعه‌های شعبده‌بازی چیست؟
نوعی خود ارزیابی است اخیرا سفری داشتم به جزیره زیبای کیش داشتم و بین مردم دست به کارهای گوناگونی زدم که با استقبال خوبی مواجه شد. نام مجموعه چنین بود: «شعبده بازی یا جادوگری!؟» متاسفانه مردم ما هرکاری  می‌بینند  اولین چیزی که به ذهنشان می‌رسد این است که طرف با اجنه در ارتباط است و… هدفم از ساخت مجموعه خرافی‌زدایی بود و خواستم به مردم ثابت کنم این کارها هنر خود انسانه و به دور از هر گونه خرافات است.

تا حالا اجرای صحنه‌ای هم داشتید؟ 
بله اولین بار در یکی از مدارس گراش روی صحنه رفتم و شلوغ‌ترین مراسم هم میلاد حضرت علی(ع) بوده که اجرای بسیار خوبی شد و مردم استقبال خوبی کردند.

سخن آخرتان برای مردم چیست؟

حرف آخرم این است که دید مردم نسبت به شعبده بازی دید مناسبی نیست و هدف اصلی دفع خرافات است

حمیدرضا حاجی‌بابایی، وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با فارس

حمیدرضا حاجی‌بابایی، وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با فارس ، در پاسخ به این پرسش که «این وزارتخانه برای حل مشکل سرانه مدارس چه برنامه‌ای دارد؟»، اظهار داشت:

 این روزها بودجه جاری کشور کاهش بسیار سنگینی داشته است که البته این کاهش در آموزش و پرورش خیلی وجود نداشته است اما برای اقداماتمان اولویت‌بندی داریم.

وی اضافه کرد: اعتباراتی که به ما تخصیص پیدا می‌کند، با توجه به این اولویت‌بندی، هزینه می‌شود؛ به عنوان مثال اول باید حقوق را بپردازیم، سپس به مشکلات شبانه‌روزی‌ها برسیم و به ترتیب اعتبارات اختصاص می‌یابد.

اربعين در دبيرستان وليعصر به روايت تصوير

ماهنامه دبیرستان حضرت ولیعصر(عج)

ماهنامه دبیرستان حضرت ولیعصر(عج) با نام اوج توسط آقای اسکندری مشاور تحصیلی دبیرستان با همکاری دانش آموزان در شرف رونمایی است

در این ماهنامه مطالب مفید و موثر روانشناسی و مشاوره فعاليتهاي مدرسه درج خواهد شد.

با توجه به وضعیت شبانه روزی بودن دبیرستان لزوم استفاده از روشهای مفید اطلاع رسانی حایز اهمیت است.

این ماهنامه آماده پذیرش همکاری تمامی دانش آموزان در جهت ارتقای کمی و کیفی مطالب می باشد.

قول مساعد مديركل نهاد كتابخانه هاي استان فارس به دبيرستان وليعصر

در حاشيه افتتاح كتابخانه آبشار انديشه كه با حضور مديركل نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور و حجت الاسلام اسماعيل پور مدير كل كتابخانه هاي فارس انجام شد تقاضاي دانش آموزان و مدير اين واحد آموزشي مبني بر تجهيز كتابخانه مدرسه مورد موافقت قرار گرفت

توانا بود هرکه دانا بود

  تصویر زیر مربوط به۲۴ سال قبلی یا سال  ۱۳۶۸ می باشد در این تصویر چهرهاهی مشاهده می کنید که علاوه بر ورزش در علم و اندیشه نیز پیشرو بودند این عکس تاریخی که یکی از همکاران در اختیارمان گذاشته متعلق به تیم انقلاب گراش است که در آن زمان هم یکی از الگوهای اخلاقی و علمی در بین جوانان و مشتاقان فوتبال گراش آن زمان  بود تصاویرایستاده از راست به چپ ۱-دکتر حسن نژاد (رییس سابق بیمارستان گراش)۲ -حمید محمدی ۳-حاج مصطفی خورشیدی (مدیر سابق دبیرستان کامروا) ۴-حاج حسن خلیلی   ۴-حاج یوسف مهیایی (معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش)۵-حاج ابوالحسن زارعی(مدیر سابق دبیرستان سیدالشهدا و همکار فعلی دبیرستان شبانه روزی)۶-مهدی پرهیزگار ( معاون پرورشی مدرسه عالیان)۷-رسول حاتمی کیا (دبیر بازنشسته ورزش)۸-حاج حسین افشار ۸-دکتر محقق (معاون بیمارستان امیرالمومنین)تصاویر نشسته ازسمت راست ۱-حاج احمد حسن نژاد (مدیردبیرستان شبانه روزی گراش)۲-محمدرضا پاک سرشت(مدیر دبیرستان ابدی )۳-دکتر مقتدری (رییس دانشگاه پیام نور اوز )۴-نبی دبیری۵- محمد سنمار۶- اسداله دبیری

ماهنامه دبیرستان ولیعصر (عج) با نام اوج در شرف رونمایی

ماهنامه دبیرستان حضرت ولیعصر(عج) با نام اوج توسط آقای اسکندری مشاور تحصیلی دبیرستان با همکاری دانش آموزان در شرف رونمایی است

در این ماهنامه مطالب مفید و موثر روانشناسی و مشاوره درج خواهد شد.

با توجه به وضعیت شبانه روزی بودن دبیرستان لزوم استفاده از روشهای مفید اطلاع رسانی حایز اهمیت است.

این ماهنامه آماده پذیرش همکاری تمامی دانش آموزان در جهت ارتقای کمی و کیفی مطالب می باشد.

نظرتان چيست