پایگاه خبری واطلاع رسانی(فـــــــــــداغ نـــــــــــــیوز)

fedagn@gemail.comخبری-تحلیلی ازحوادث فداغ وبندرعباس

پایگاه خبری واطلاع رسانی(فـــــــــــداغ نـــــــــــــیوز)

fedagn@gemail.comخبری-تحلیلی ازحوادث فداغ وبندرعباس

اعضاء شورا ی جدید فداغ زیر زره بین

تشکیل شوراهای اسلامی شهر و روستا ، نشان‌دهنده اهتمام نظام جمهوری اسلامی به مجموعه مشورت‌ها و دیدگاه‌ها در اداره امور کشور است بطوریکه اهدافی که در قانون اساسى براى تشکیل شوراها معیّن شده در راستای تحکیم پایه‌هاى انقلاب و مشارکت مردم در توسعه شهرها و روستاها قابل ارزیابی است .
توفیق شوراها در دستیابی به این اهداف علاوه بر اینکه اعتماد عمومی را افزایش می دهد می تواند زمینه‌ساز حضور بانشاط مردم در سایر عرصه‌های پیشرفت و توسعه‌ی کشور شود .
از سوی دیگر ، ارتباط مستقیم شوراها با کار روزمره‌ى مردم و زندگى شهری و روستایى ، اهمیت آن را دوچندان کرده است و به همین منظور تشکیل شوراهای کارآمد و انتخاب افرادی متناسب با اهداف و وظایف شوراها می تواند نقش بسزایی در تداوم توسعه امور شهری وروستایی ایفا کند .
در این راستا ، مردم با حضور پرشور و آگاهانه خود در انتخابات 24 خرداد ماه و انتخاب نامزدهای اصلح و متناسب با وظایف شوراها جلوه ای از حماسه سیاسی و مشارکت خود در توسعه جامعه را به نمایش گذاشتند.
در این زمینه مردم فداغ هم با خلق حماسه ای از حضور پر شور خود ، افرادی را به عنوان نماینده خود برگزیدند که بتوانند فداغ را به سرحد پیشرفت و ترقی رهنمون سازند .

ما جهت آشنایی با روحیات افراد برگزیده مردم ، متنی را برگزیده ایم که هرچند می دانیم این عزیزان لیاقت بیشتر از اینها را دارند .

  ادامه مطلب ...

راهپیمایی روز جهانی قدس در فداغ

راهپیمایی روز جهانی قدس، صبح امروز همزمان با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در سراسر کشور آغاز شد.
امروز سرتاسر ایران اسلامی خروش و بانگ علیه استکبار و صهیونیسم جهانی و دفاع از آرمانی مقدس به نام حقانیت فلسطین بود.
مردم روزه دارفداغ نیز پس از تجمع در جلو حسینیه وحدت وتدارک وسایل راهپیمایی از جمله ماشین حمل بلندگو و پرچم و بنر، به طرف حسینیه جامع حرکت کرده وبه همراه جمعیت حاضر در جلو حسینیه جامع باهم و هماهنگ شروع به راهپیمایی نمودند.

این راهپیمایی که با حضور صدها نفر از برادران و خواهران فداغی و نیز حضور فرمانده محترم حوزه مقاومت امام خامنه ای فداغ و نیز عزیزان نیروی انتظامی برگزار شد، پس از ورود به گلزار شهدا و ادای احترام به قبور مطهر شهدای فداغ، با سخنرانی روحانیت محترم حسینیه جامع ادامه یافت و در پایان با قرائت قطعنامه ارسالی از فرمانداری گراش توسط اقای رستمی به پایان رسید.
تصاویر مربوط به راهپیمایی امروز فداغ را مشاهد می فرمایید.
1

2

3

4

لغو شدن مصوبه اداره کل شدن جهاد کشاورزی و صنعت و معدن

همه چیز درباره اداره کل های جنوب فارس در اما و اگر / موضوع در حال بررسی است
به گزارش لارستان نیوز در حالی که پیش از این خبر رسیده بود مجلس اعلام کرده مصوبه هیئت دولت درباره ارتقاء دو اداره کل جنوب فارس مغایرت قانونی ندارد، نماینده لامرد دیروز در جلسه شورای اداری آن شهرستان خبر از اعلام مغایرت این مصوبه هیئت دولت با قانون اساسی طبق نظر کمیسیون مربوطه در مجلس داد.

البته این اعلام مغایرت نیز هنوز رسمی نشده تا همه چیز درباره ماجرای دو اداره کل در اما و اگر باقی بماند.

ایجادکمیته مشورتی دوم در فداغ

کمیته مشورتی دوم، گامی نو در جهت همدلی و همکاری بیشتر…
کم کم به روز های پایانی دوره خدمت عزیزان در این شورا نزدیک میشویم ؛ دوره شش ساله ای که شاید بیشتر از تمام ادوار گذشته در یاد و خاطره تمامی عزیزان فداغی بماند!
چیزی که مسلم است این است که اکثریت همشهریان عزیزمان ،لااقل برای یک بار هم که شده به این شورا مراجعه کرده اند واز آنها درخواستی داشته اند؛ اما اینکه چه جوابی شنیده اند و تا چه اندازه به منظور و مقصود خود رسیده اند, سوالی ا ست که امیدوارم بازدیدکنندگان این سایت، با نظراتشان به ان جواب دهند.

. به هرحال پاسخ عزیزان شورا و پیگیری مسائل مردم و حتی طرز رفتار مسوولین عزیزمان؛ همان چیزی ست که طرز فکر و نظر اهالی را نسبت به خودشان مشخص خواهد کرد.
شاید بسیاری از مراجعه کنندگان به دفتر شورا ،از اینکه به کار آنها رسیدگی شده و نتیجه دلخواهشان را گرفته اند, اکنون راضی و خشنود باشند و البته حق دارند اگر در محافل عمومی و خصوصی از عملکرد عزیزان در شورا حمایت کنند, چرا که به هرانچه خواسته اند رسیده اند..
خدمات و زحمات عزیزان شورا در این دوره قابل مقایسه با هیچ دوره ای نیست.. اگر چه بسیاری از کمبود ها هنوز احساس میشود؛ بسیاری از کارهای مهم هنوز بر زمین مانده و همت دوستان را میطلبد… پروژه ها و طرح های نیمه تمام زیادی داریم که به دلایل مختلف متوقف شده اند و نیاز به باز نگری و پیگیری بودجه دارد… مطالبات مردم هر روز بیشتر از گذشته است و توقعات آنها بالاتر…
در کنار بسیاری از عزیزانی که از عملکرد شورایمان در این چند سال راضی بوده اند؛ بودند کسانی که به دلایل مختلف نتوانستند منظور و مقصودشان را از این شورا بگیرند و بقول معروف با دست خالی از پیش آنها برگشتند. اینها شاید همان کسانی باشند که بیشترین نارضایتی را از شورایمان دارند. هیچ عاقلی در فداغمان منکر آن نیست که این شورا نتوانسته نظر تمامی افراد شهرمان را جلب کند و رضایت همه را بدست آورد.
شاید اگر فرصتی پیش آمده بود و محل گفتگویی بوجود آورده بودند که مخالفان و ناراضیان بی رودربایستی و مستقیم نکته نظراتشان را به گوش مسوولین میرساندند؛ اکنون بسیاری از شایعات و حرف ها در بین مردم زده نمی شد.

اینکه بسیاری از مردم از کارها و خدمات دوستان در شورا بیخبر بودند, اینکه بسیاری از حرفها در بین مردم زده میشد و کسی نبود جواب آنها را بدهد, اینکه کارها انجام میشد و زحمات کشیده میشد اما کسی قدردان ان نبود, اینکه پروژه و طرحی تا مرحله اجرایی شدن پیش میرفت اما در آخرین لحظات با سنگ اندازی و مانع تراشی بعضی افراد متوقف میشد، و در آخر دلیل عدم اجرایش را بی توجهی شورا میدانستند, اینکه طرحی در فداغ با تمام مشکلات خاص خودش به اتمام میرسید و مردم هرکسی هر حرفی را در مورد بودجه مصرفی آن میزدند و کسی نبود جوابگو باشد…. همه و همه تنها یک دلیل بیشتر نداشت که شاید گفتن آن اگر چه ممکن است برای بنده باعث دردسر شود اما امیدوارم با نیت خیری که این حقیر دارم در ارائه این پیشنهاد به شورای آینده مان, کوچکترین قدمی باشد در راه پیشرفت, آبادانی, و وحدت هرچه بیشتر همشهریان عزیز فداغی..
اکنون که ترکیب اصلی شورای اسلامی شهرمان مشخص شده است گمانه زنی ها در مورد نحوه کار این عزیزان نیز زیاد شده و افراد با نکته نظرات مختلف و البته عقاید متفاوت سعی در شناساندن و نشان دادن راهکارهای مختلف و البته به میل خود در طرز کار آینده شورا را دارند. اینجاست که اهمیت مشورت و نظرخواهی از بزرگان, فرهیختگان و فرهنگیان فداغی بیش از پیش احساس میشود.

پیشنهادی که بنده حقیر میخواهم آن را ارائه کننم شاید به مذاق بعضی دوستان و حتی مسوولان خوش نیاید, اما امیدوارم عزیزانی که با نظر بنده موافقند سعی در انتشار و بررسی آن کنند و همانگونه که شایسته میدانند پس از نقد و بررسی کامل، ان را در اختیار عزیزان شورای آینده مان قرار دهند.
پیشنهاد بنده ایجاد کمیته مشورتی دوم در کنار اعضا اصلی شورای برگزیده شهرمان میباشد. عزیزان متوجه هستند که شورایمان از ترکیب سنی جوانی برخوردار است و این موضوع همانگونه که میتواند نقطه قوت آنها باشد به همان میزان هم میتواند نکته ضعف برای ایشان تلقی شود که خدای ناکرده در این صورت ممکن است ضرر انرا شهرمان متحمل شود. ایجاد یک کمیته مشورتی مثلا پنجاه نفری از بزرگان و فرهیختگان فداغی, و نیز تشکیل جلسات مداوم و منظم به صورت ماهانه یا دو سه ماه یک بار با این عزیزان, شاید بتواند بهترین مصداق در امر مشورت ونظرخواهی با همشهریان فداغی باشد. تشکیل کمیته مشورتی نیزمیتواند به این صورت باشد که مثلا از هر نام خانوادگی که در فداغ وجود دارد یکی از بزرگان یا فرهنگیان آن فامیل را به انتخاب خودشان یا به پیشنهاد شورایمان انتخاب شود و در جلسات متعدد در مورد روند کارهای اجرایی شهرمان, مشکلات, کمبودها, و نیازهای اصلی شهرمان با آنها گفتگو و مشورت شود.
بدیهی ا ست وقتی همشهریان عزیمان متوجه باشند که بیشتر کارها و مسائل شهر با مشورت فردی از طایفه خودشان صورت می گیرد و میتوانند در جریان تمامی امور قرار گیرند؛ حس همکاری و مسولیتشان افزوده میشود و مخالفتها و مانع تراشی ها به حداقل ممکن خواهد رسید ان شاالله.

بالتبع عزیزان شورای شهرمان نیز وقتی حمایت, پشتیبانی و پیگیری همشهریان را ببیند با شور و شوق مضاعف به مسائل مربوط به آبادانی شهرمان فکر میکنند و مجدانه تر پیگیر رفع کمبودها خواهند شد.
کمیته مشورتی دوم میتواند طرحی نو در راستای هم اندیشی و ایجاد وحدت و هم دلی در بین اهالی شهرمان باشد که امیدوارم با بررسی های دقیقتر ،و رایزنی های مطمئن تر با اهالی اندیشه و تجربه بتواند بزودی به صورت کاملا عملی و حساب شده اجرا شود. ان شاالله
به امید فردایی بهتر و فداغی آبادتر…

فاضل نریمانی

با تشکر از ارسال خوب جناب آقای نریمانی که با یک پیشنهاد خوب ،وارائه یک راهکار حسلب شده ،راهی را برای پیشرفت و ترقی بیش از پیش شهرمان فداغ ، پیشنهاد دادند .البته ذکر این نکته را ضروری می دانم وآن اینکه تصمصم گیرنده نهایی ، شورای محترم خواهد بود وشکی نیست که مردم ، نمی توانند و حتی به خود اجازه نخواهند داد در کار این عزیزان دخالت نمایند . اما مشورت  و تبادل اطلاعات ، راهیست بسیار مطمئن و مفید که در صورت پیاده شدن آن در جامعه ، ثمره آن را در سالهای بعد ، خواهیم دید .

به امید موفقیت و بهروزی و پیروزی عزیزانمان