پایگاه خبری واطلاع رسانی(فـــــــــــداغ نـــــــــــــیوز)

fedagn@gemail.comخبری-تحلیلی ازحوادث فداغ وبندرعباس

پایگاه خبری واطلاع رسانی(فـــــــــــداغ نـــــــــــــیوز)

fedagn@gemail.comخبری-تحلیلی ازحوادث فداغ وبندرعباس

روزکارگرمبارک باد

سروده آقای جهانپناه به مناسبت روزکارگر

با درود . بمناسبت روز کارگر
شعری از گذ شته ها .
شنیدم کار فر ما ئی نظر کرد ..
زروی کبر و نخوت کار گر را .
روان کار گر از وی بیا زرد ..
که بس کو تاه دانست ان نظر را .
بگفت ای گنج ور این نخوت از چیست ..
چو مزد رنج بخشی رنجو ر را .
من از ان رنج بر گشتم که دیگر ..
نبینم روی کبر گنج ور را .
تو از من زور خواهی من ز تو زر ..
چه منت داشت با ید یکد گر را .
تو صرف من نما ئی بد ره سیم ..
منت تاب روان نور بصر را .
منم فر زند این خو رشید پر نور ..
چو گل با لا ی سر دا رم پدر را .
مدامش چشم روشن باز باشد ..
که بیند زور و با زوی پسر را .
زنی یک بیل اگر چون من در این خا ک ..
بگیری با دو دست حود کمر را .
نها ل سعی بنشا نم در این باغ ..
که بی منت از ان چینم ثمر را .
نخو اهم چون شراب کس به خواری ..
خورم با کام دل خون جگر را .
ز من زور ز تو زر این به ان در ..
کجا با قیست جای عجب و بطر را .
فشانم از جبین گو هر در ان خاک ..
ستانم از تو پا داش هنر را .
نه باقی دارد این دفتر نه فا ضل ..
گهر دادی و پس دادم گهر را .
به کس چون را یگان چیزی نبخشند ..
چه کبر است این خدا وندان زر را .
چرا بر یک دگر منت گذا رند ..
چو محتا جند مردم یکد گر را .

نظرات 1 + ارسال نظر
سعید پرشین دوشنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 01:05 http://bia2persian.blogsky.com

سلام دوست عزیز; وب خوبی دارید درصورت تمایل به تبادل لینک ثابت مارا بانام و آدرس زیر لینک فرمایید:
۞ پرشین کلوپ ۞
www.bia2persian.blogsky.com
وبه وب من بیا واعلام کن تاشمارو بانام دلخواهتون لینک کنم.همچنان منتظر پاسختان هستم
(پیج رنگ وب من 1 است و بازیدم بیش از 70هزار نفربازدید).

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد